Ennen juhannusta

Tämä viikko on lähtenyt hyvin käyntiin ja me otettiin extempore varaslähtö meidän juhannusreisulle. Sen takia kirjoitankin viikon muistiin painuneet jo nyt, kun ollaan vielä äitin ja iskän luona että mökillä en mieti blogia tai facebookia tai muita. Paitsi 56neliötä juttuja tulee ajastuksella lisää muutama, kun ne kerta odottaa valmiina. 

Instagram on ainut jonka sovelluksen oon ladannut puhelimeen, mutta mun puhelimen netti on joltain kivikaudelta etten tiedä jaksaako sitäkään selata saatika päivittää, itsepä olen aina sanonut että se on aivan hyvä netti mulle. Sehän riittää että puhelimessa toimii kamera, puhelut ja whatsappi. :D

Oltiin jo pidempään suunniteltu mökkijuhannusta vanhempieni, mummon ja papan ja siskojeni kanssa, mutta meidän lähtö varmistui oikeasti vasta tiistaina. Viimeiset kolme päivää olen vaan pyykännyt sillä ajatuksella että saataisi kivat vatteet mukaan ja pyykkisotkut pois olohuoneesta.

Maanantaina käytiin ruokaostoksilla ja päädyttiin puoliskoni veljen luokse grillaamaan. Tiistai kului kotona lorvaillessa ja pyykätessä. Eilen taas suunniteltiin miten isosiskoni pääsisi meidän kyydissä, mutta todettiin että tulee hänelle halvemmaksi ja kaikille yksinkertaisemmaksi ja järkevämmäksi jos hän hyppääkin bussilla suoraan äitin ja isin luo eikä meille.


Niinpä illalla rullasin vielä viimeiset pyykit ja kun Tuhina nukahti yöunilleen me pakattiin laukut ja auto ja lähdettiin. Suomen kesäyö on kyllä aika kaunis. Nytkin ajettiin vielä koko ajan "aurinkoon päin" niin ei tullut kunnolla pimeää kuin ihan matkan alussa pikkuisella ja mutkaisella maantiellä.

Nähtiin myös yksi hirvi, ihmettelin miten kaksi ihmistä oikein kävelee tolleen tähän aikaan ja keskellä tietä, mutta nopeesti hoksasin että se olikin pienikokoinen hirvi, ehkä naaras tai vasa kun sillä ei ollut sarvia.

Perillä oltiin joskus varttia vailla aamu kolmea. Tuhina nukkui koko matkan, mutta heräsi tietysti kun pysähdyttiin pihaan ja mietittiin mitä meidän kannattaisi ottaa sisälle. 

Tänään ollaan herätty jo puoli yhdeksän, niinkuin meidän normaali aamurytmi on, sen vallanneen 10-11 herätyksen sijaan. Nyt kun oli pitkähkö yö itsellä niin toisaalta olisi suonut unien jatkuvan sinne 10 saakka mutta olen kyllä ihan onnellinen jos Tuhinan kello heilahtaisi takaisin normaaleihin päivä ja uni rytmeihin. 

Tämän päivän ohjelmassa on jatkaa matkaa mökille, Tuhina nukahti hetki sitten ja toivottavasti nukkuu taas automatkan. Nyt on autokin pakattu ja me kurvaistaan tien päälle.

Mun siskot on molemmat töissä toinen Helsingissä ja toinen Raumalla ja isi tekee myös pitkää päivää että muu porukka saapuu sittennilta yhdeksän aikaan ainakin toivoisin tyttöjen ehtivän siihen jos isille meneekin myöhempään. Mökillä meitä odottaa jo mummo ja pappa ja papan sisko kun asuvat kerran samassa kaupungissa.

Jos ei helteistä ja aurinkoista niin ainakin turvallista ja hauskaa Juhannusta!

2 kommenttia

  1. Mä en pärjäis ilman kännykän nettiä.. Oon ihan koukussa :D ihanaa juhannusta teille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se on myönnettävä että jonkun asteisessa minikoukussa oon itekin :D kiitos ja samoin, näin jälkikäteen :)

      Poista

Ihana yllätys, kiitos kommentista !