Saunatonttu


Niinkuin varmasti kaikki, olen minäkin joissain asioissa joskus itsekäs, mutta itseni hemmottelu ei ole yksi niistä. Parturissa käyn ehkä kerran vuodessa, kasvohoidossa olen käynyt koko elämäni aikana tasan kerran - saatiin parhaan kaverini kanssa lahjakortit synttärilahjaksi meidän luokkalaisilta, manikyyri mulle on tehty kahdesti - viimeksi puoliskoni veljenpojan äiti kaksi vuotta sitten ja ensimmäisen kerran taisin olla 12 kun me päästiin kaverin synttäreillä kaikki 5 tyttöä käsihoitoon, kalajalkahoidossa olen käynyt kahdesti - niistäkin toinen oli työpaikan virkistystoimintaan kuulunut lahjakortti. 

Mutta kyllä minäkin rentoudun ja huolehdin edes joskus kauneudesta, jos niin voi sanoa. Vieläpä enenevissä määrin iltojen pimetessä ja öiden viilentyessä. Minä nimittäin rakastan saunomista. Meidän toisessa kodissa taloyhtiön saunavuoro maksoi 5 euroa kuussa, ihan käsittämättömän edullinen! Mun oli siis pakko saada saunavuoro. Edellisessä asunnossa se olisi maksanut 2,5e/hlö/h, joten ei jaksettu edes harkita saunavuoroa, mutta nyt meillä on oma sauna!

Mun saunahemmotteluun kuuluu kirpeiden ja superkuumien löylyjen lisäksi kasvonaamio, vartalokuorinta ja hiusten tehohoitoaine. Vaikkei mulla olisi käytössä mitään päivittäistä kasvojenpuhdistus sarjaa niin lähestulkoon aina mulla on kuitenkin ollut kaapissa jokin kasvojen kuorinta&naamio kombo.


Tällä hetkellä mulla on kasvojen puhdistukseen Mary Kayn tuotteet jotka ostin keväällä. Settiin kuuluu puhdistus/kuorinta/kasvovesi-aine, kuorinta/naamio, ilta ja päivä seerumit ja kosteusvoide sekä suojavoide eli värivoide ja on mulla myös puuteri. Naamion teen säännöllisen epäsäännöllisesti kun pääsen saunomaan yksin.

Vartalon kuorinta-aine mulla on aina kausittain. Ostan, käytän loppuun ja sitten taas mietin pitkään kunnes ostan jostain tarjouksesta. Kesällä sain parhaalta ystävältäni The Bodyshopin Mango-Sokeri kuorinta-aineen ja se on kyllä aivan ihana! Aiempia kokemuksia The Bodyshopin tuotteista mulla on jalkakuorinnasta ja hamppurasvoista.

Yhteen väliin mulla oli ihan oikea hiusnaamio, mutta tällä hetkellä käytän hiusväripaketin mukana tullutta hoitoainetta, naamion tavoin. Ajoittain haaveilen ostavani Kookosöljyä hiusten- ja ihonhoito tarkoitukseen. Sampoo ja hoitoaine mulla on tällä hetkellä halvinta mitä löysin, mutta nää Timotein tuotteet on yllättävän hyviä! Oon testannut kaikki, Repair, Pure ja nyt Color.

Tällaisen hemmottelun teen siis jos saunon yksin. Silloin asteita täytyy olla vähintään 80 ja kiukaalle kauhotaan puolikulhollista (meillä ei kiulua ole mutta pullakulho ajaa asian aivan mainiosti) alta aika yksikön. Puoliskoni ei ole mikään suuri saunafani joten useinmiten saunon yksin. Tuhinakin kelpaa mulle saunakaveriksi, mutta silloin saunassa on maksimissaan 60 astetta lämmintä ja yhtä puolikasta löylykauhallista kohden häviää löylykiposta kolme kauhallista vettä Tuhinan niskaan.

Lähetä kommentti

Ihana yllätys, kiitos kommentista !